Recenze techniky

15. 7. 2024

Testujeme cestovní sluchátka Audio-Technica ATH-S300BT

ANC | Audio-Technica | Bluetooth | Over-ear

Když přijde na sluchátka do uší, Audio-Technica patří k těm nejodvážnějším inovátorům a ráda si také najímá hodně kreativní designéry. Zkrátka posouvá hranice. V kategorii velkých cestovních sluchátek ale jakoby hrála Audio-Technica výrazně na jistotu. Jednotlivé modely jsou vždy technicky precizní a většinou i velmi dobře hrající, ale očima je zkrátka kupovat nebudete. Nebo se snad budou pravidla hry s novinkou ATH-S300BT výrazně měnit?

Design a konstrukce

Audio-Technica na novém cestovním modelu zaobluje, to především. Veškeré přechody mezi jednotlivými díly na sebe krásně navazují a snad s výjimkou vnějšího kruhu na mušlích nenajdete na sluchátkách žádnou jasně definovanou hranu. Výsledek působí moderně a propracovaně, ale něco mu zkrátka schází. Možná větší jiskra? Logo! Poslední dobou to sice ani velcí výrobci cestovních sluchátek s výraznými logy nepřehánějí, ale japonské novince by podle mě slušelo.

Takto si musíme vystačit s matně černými plasty, jejichž plochu osvěžuje pouze vnější obruba mušlí vyrobená z žíhaného a také mnohem zajímavěji strukturovaného plastu. Škoda, že se výrobce neodvážil použít tento materiál imitující povrch klasických zrcadlovek o trochu více - třeba jako Final Audio. Alespoň jsou ale sluchátka opravdu lehounká! Přitom rozhodně nemám pocit, že bych držel v ruce levnou hračku, to ani v nejmenším.

Sluchátka je možné skládat naplocho, takže se moc hezky ukládají do batohu třeba i podél knih nebo notebooku. Při kroucení konstrukce se sice nějaké malinké zvuky ozývají, ale celek stále působí velmi solidně a kvalitně. Dostatečně pevné a stabilní je také nastavení velikosti mostu s kovovou výztuží. Je zajímavé, jak malá část mostu sluchátek je polstrovaná, ale ve nezvyklé je to jen na pohled. Ve skutečnosti totiž právě tolik polstrování úplně stačí a čím menší plocha je měkká, tím méně se její povrch krabatí a tím déle také vydrží. K celé konstrukci sluchátek tak mám vlastně jedinou výtku a tou jsou lepené náušníky, které jsou sice výjimečně pohodlné, ale nebude možné je vyměnit. Trochu péče v podobě vlhkého hadříku tak občas určitě neuškodí.

Kromě sluchátek obsahuje balení také kabel pro klasický “drátový” poslech. Vzhledem k monstrózní výdrži sluchátek na úrovni 90 h ale nepředpokládám, že byste ho někdy použili kvůli vybité baterii. To už spíš v případě, že váš přehrávač Bluetooth nenabízí nebo je bezdrátové připojení v daném místě zakázané.

Množství funkcí včetně ANC

ANC

Správná cestovní sluchátka se dnes neobejdou bez aktivního potlačení hluku, které nejvíce oceníte v dopravních prostředcích a podobně také na hlučné ulici. ANC systém u sluchátek S300BT je účinný zejména proti monotónnímu hluku motorů a podobně. Především hluboké tóny dokáže eliminovat velmi dobře. U vyšších tónů mají ale některé dražší modely Sony nebo Apple určitě navrch. Jejich cena je ale také úplně někde jinde.

Nechybí ani režim Transparency, který okolní zvuky a především hlasy naopak zesiluje. I se sluchátky na uších tak můžete poslouchat hlášení na letišti nebo dotazy paní na pokladně. Na nějakou větší komunikaci se sluchátky na uších to ale úplně nestačí, protože se člověk neslyší úplně přirozeně a má sklony mluvit moc nahlas nebo naopak potichu.

Multipoint

Opravdu praktická a navíc i skvěle fungující je funkce Multipoint, která dovoluje připojit sluchátka ke dvěma zařízení současně. A tím myslím opravdu současně. Přepínání mezi oběma zdroji (notebook / telefon) je při příchozím hovoru bez jakékoli prodlevy a krásně plynulé. Totéž platí, když vypnete hudbu na jednom zařízení a spustíte přehrávání na druhém.

Mikrofony

Během telefonování fungovaly mikrofony velmi dobře a protistrana slyšela vždy velmi dobře a to jak v kanceláři, tak při pohybu venku. Pouze velmi hlučná ulice nebo tramvaj vás donutí mluvit hodně nahlas, ale to je klasika u všech sluchátek.

Low Latency

Pokud často sledujete filmy nebo seriály, tuhle funkci si okamžitě oblíbíte. Po jejím zapnutí se totiž přenos zvuku do sluchátek opravdu výýýrazně zrychlí a obraz je najednou zase krásně synchronizovaný s obrazem. Pokud funkci vypnete, je zvuk přeci jen viditelně zpožděný a méně příjemný při sledování akčních scén.

Výdrž neskutečných 90 hodin

Audio-Technica slibuje neuvěřitelných 90 hodin poslechu zcela bez dobíjení, pokud nepoužíváte potlačení hluku ANC. Jestliže posloucháte v hlučném prostředí s ANC, pořád si užijete bez dobíjení až 60 hodin hudby nebo seriálů. Rovnou říkám, že na důkladné prověření těchto údajů je můj život krátký. Během celého několikadenního testování jsem totiž sluchátka nemusel ani jednou dobíjet! Jako důkaz to bude muset stačit. A kdyby vám bylo 60 h náhodou málo, s velmi rychlým dobíjením získáte dalších pár hodin poslechu už po 3 minutách nabíjení!

Komfort a ovládání

Jednoznačnou výstavní disciplínou sluchátek je bezpochyby pohodlí. Geometrie i možnosti nastavení jsou prakticky dokonalé a ve spojení s ideálním přítlakem jsou náušníky kolem uší neuvěřitelně pohodlné. Jejich výplň je spíše měkčí, což umožňuje lepší přizpůsobení tvaru hlavy a také rozložení přítlaku po větší ploše. Snad jen jejich vnitřní prostor by mohl být pro větší uši trochu stísněný. Já osobně jsem ale nezaznamenal jakékoli nepohodlí.

Pokud jde o ovládání všech funkcí, Audio-Technica sází tradičně na sadu tlačítek bez dotykových plošek. Tlačítka jsou snadno dosažitelná, lehce je nahmatáte a krásně se i mačkají. Audio-Technica už dávno ví, jak vše připravit, aby bylo nastavování hlasitosti, přepínání skladeb i přijímání hovorů opravdu intuitivní. Snadno navíc zvládnete i přepínat režimy ANC a tedy i aktivovat režim Transparency, pokud naopak potřebujete slyšet okolí ještě lépe.

Zvukové představení

Teď už jste ale zřejmě nejvíc zvědaví, jak že sluchátka vlastně hrají. Vypadají nenápadně, sedí dokonale, nepostrádají chytré funkce a… hrají rozhodně pro radost! Netváří se jako neutrální HiFi, ani nechtějí vyhrát mistrovství světa ve vysokém rozlišení. Jejich dynamické měniče o průměru 40 mm jim dávají dost síly, aby uměly krásně zadunět, když je to potřeba, ale zároveň mají i dost lehkosti, aby všechny jemné detaily nahrávek nezničily parním válcem basových frekvencí.

Celkové vyznění sluchátek je měkčí, hřejivější a spíše než výrazně jasné a prozářené je uhlazené, odpočinkové a decentně basově posílené. Bas umí zabrat opravdu z velké hloubky, a přestože nepatří mezi nejrychlejší, v dané ceně budou jeho kontrola i údernost určitě patřit k nejlepším. Úplně vnímám jejich fyzický dozvuk i hmotu, která právě udeřila. Trochu méně přehledný je zvuk snad jen na přechodu mezi basy a středy, kde se projevuje uzavřená konstrukce sluchátek. To je ale úplně běžný neduh většiny sluchátek této konstrukce.

Samotné středy jsou sice lehce temnější a zatažené, ale v celkovém kontextu dodávají dostatek informací a vzhledem k ceně jsou i hezky uvěřitelné. Trochu více energie bych tak uvítal jedině v pásmu výšek, ale tady hodně záleží na konkrétní desce. Sluchátka jako by byla laděná spíše pro taneční, elektronickou a obecně moderní hudbu, která je ze studia často ve výškách hodně přepálená. Tady je ladění S300BT naprosto skvělé. Podobně dobře funguje také akustická hudba a pop. Méně to sluchátkům sluší s metalovými deskami, jejichž zvuk je mírně zastřený a bez výrazné dynamiky. Tam už je dobré si pomoct trochu ekvalizací.

Podání prostoru odpovídá kategorii uzavřených sluchátek v této ceně. Sluchátka na vzdušnosti nepřidávají a ukazují nahrávku takovou, jaká ve skutečnosti je. Scéna je tak před vámi spíše komorní, útulná a klubová. Pokud máte rádi spíše intenzitu a silnou dávku energie namísto vzdušnosti a lehkosti, bude se vám projev sluchátek hodně líbit.

Verdikt

Na pohled nenápadná sluchátka, která ale v dané ceně nabízejí bezkonkurenční výdrž baterie a též výjimečně komfortní náušníky. Nechybí jim ani skvěle vyladěný Multipoint, příjemně účinné potlačení hluku a jednoduché ovládání. S moderními a tanečními žánry jim to navíc sluší také zvukově! Elektronika, pop, hip hop, akustika, filmy i seriály… to vše zní se sluchátky skvěle.

• Audio-Technica ATH-S300BT

• Konstrukce
    4/5
  • Ovládání
    5/5
  • Komfort
    5/5
    4/5
    4/5
  • Vybavenost
    4/5
  • Cena / výkon
    4/5
  • Extrémní výdrž 90 h (60 h s ANC), výjimečně pohodlné náušníky, lehounká konstrukce, příjemné ovládání, skvělý Multipoint, spolehlivé aktivní potlačení hluku, zvuk s moc příjemnými basy a bez agresivity výšek, kvalitní mikrofony

• U některých desek se hodí přidat zvuku trochu výšek, zvuk méně dýchá do prostoru, režim Transparency není úplně přirozený

• Cena
    2 990 Kč